Arriba el mes d’abril i arriba, com cada any, la campanya del Centre de Normalització Lingüística d’Osona que té la voluntat de posar la llengua a l’aparador dels comerços de la comarca. La riquesa de la nostra llengua acompanyada d’un fons de flors són els ingredients que apleguem en aquests cartells i que volen destacar petits tresors de la llengua, com és el cas de les frases fetes.
Aquest any a Alpens s'han escampat un total de 10 frases fetes i el que cal fer és esbrinar quin és el significat, entre les tres opcions proposades i també indicar en quin establiment o lloc heu trobat el cartell.
ON PODREU TROBAR ELS CARTELLS? - Escola - Menjador escola - Consultori - Fàbrica Vella - Casino - Cal Jolis - Ca la Glòria - Embotits Camprubí
COM PARTICIPAR?
A través del codi QR que hi ha en els diferents cartells accedireu a l'apartat del Concurs del CPNL. Aquest és l'enllaç A partir del dia 11 s'obrirà un formulari per poder respondre online. Si preferiu respondre físicament podeu recollir butlletes a Cal Jolis i Ca la Glòria, o a l'Ajuntament (en horari d'oficines).
Les butlletes físiques caldrà retornar-les entre el 26 i 27 d'abril als llocs indicats per tal de poder-les fer arribar a Vic.
PREMIS:
Com cada any, la campanya s’associa a un concurs participatiu en el qual cal destacar la col·laboració del Consell Comarcal d’Osona en tots els premis: -un primer premi d’un val de 200 euros de Vic Comerç -dos vals de 100 euros també de Vic Comerç -un val de 100 euros de Comerç Manlleu -un val de 100 euros de Comerç Torelló -un val de 100 euros de Comerç Centelles -un val de 50 euros de Comerç Osona
Properament us indicarem els premis que podreu aconseguir en cas de ser guanyadors/guanyadores d'aquest any.
Podeu descobrir més informació a l'enllaç del CPNL: https://blogs.cpnl.cat/etsiuts/2023/03/27/el-9-ets-i-uts-a-labril-cada-paraula-val-per-mil-2023-frases-fetes-amb-fer/ NOTA DE PREMSA